چسب پازل چیست؟ هر آنچه که باید درباره آن بدانید

چسب-پازل-

چسب پازل مایعی بی رنگ یا سفید میباشد که در اکثرا فروشگاه‌های آنلاین از جمله کوالا‌پازل موجود است. چسب پازل برای براق کردن و محکم سازی پازل و همچنین محافظت از پازل شما میباشد. کاربرد این چسب این است که قطعات پازل را بصورت متمرکز کنارهم نگه میدارد.

نکته مهم

همانطور که میدانید کاربرد چسب پازل در هنگام نصب پازل روی دیوار میباشد. یعنی برای قاب کردن پازل ابتدا باید آن را بچسبانید که این اتفاق با چسب پازل رخ میدهد. قبل از این که بخواهید پازل خود را چسبکاری کنید، یک صفحه مسطح مثل مقوا یا هرچیز دیگر را بین پازل و میز قرار دهید که هنگام چسبکاری پازل به میز نچسبد. چون چسب مایع بوده و براحتی از بین لبه‌ها و درزهای پازل رد میشود. حالا میتوانید پازل خود را چسبکاری کنید.

 

برای مشاهده و خرید پازل‌ با طرحهای جدید و دفرمه و با تکه‌هایی متفاوت به شکل حیوانات، اشیاء و … کلیک کنید.

 

انواع چسب پازل کدام است؟

چسب پازل عموما در دو نوع پودری و مایع میباشند. هر کدام از این دو محصول برای ثابت نگهداشتن و محافظت از پازل شما کاربرد دارند. برای قاب کردن پازل، باید از چسبی استفاده شود که بعد از خشک شدن شفاف شود و تغییری در شکل کلی پازل به وجود نیاورد. حتی بعضی از چسب ها به بهتر شدن شکل پازل و براق شدن آن نیز کمک می‌کند.

انواع-چسب-پازل

1- چسب پودری پازل

برای استفاده از چسب پودری پازل ابتدا باید آن را در آب حل کنید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه آب را روی چسب پودری نریزید بلکه پودر باید درون آب ریخته شود. دقت داشته باشید که چسب پودری را به یکباره داخل آب نریزید چون باعث میشود نتوانید غلظت لازم برای چسباندن را بدست بیاورید. چسب پودری نباید خیلی آبکی باشد . بهترین حالت ترکیب آن با آب،اضافه کردن آن به آب بصورت تدریجی و کم کم میباشد.

محلول بدست آمده را روی پازل بریزید و با یک کاردک محلول را در سطح پازل پخش کنید. مراقب باشید که این حرکت را در یک جهت انجام دهید. بعد از 2 ساعت چسب به پازل نفوذ کرده و قطعات را متراکم به یکدیگر میچسباند.

 

برای مشاهده مقاله ای راجب بهترین چسب برای پازل کدامست؟ (?What’s the best glue for puzzles) به زبان انگلیسی کلیک کنید.

 

2- چسب مایع پازل

استفاده از چسب مایع پازل بسیار ساده‌تر و راحت‌تر از چسب پودری میباشد. زیرا نیاز به حل کردن آن در آب نیست. این چسب اکثرا در بسته بندی استوانه ای شکل میباشد که بعد از برداشتن درپوش آن سر ابری شکل آن را میبینید. با قراردادن این سر ابری شکل و فشرده بدنه ی چسب، چسب از قسمت ابری خارج میشود و شما میتوانید آن را در همه قسمت‌های پازل بصورت یکنواخت پخش کنید. بعد از چسبکاری همه زوایا و قسمت‌های پازل، حدودا نیم ساعت طول میکشد تا پازل شما خشک شود.

نکته حائز اهمیت اینکه در هنگام استفاده از انواع چسب پازل، باید مراقب باشید که قطعات پازل از جایشان تکان نخورند و هر قطعه دقیقا سرجای خود چسب بخورد. چرا که اگر قطعه‌ای حرکت کند و چسب آن خشک شود دیگر نمیتوان آن را از جای خود جدا کرد و قطعه خراب شده و کل پازل از بین میرود.

 

برای یادگیری و دانستن نکات و ترفندهای حل پازل کلیک کنید.

 

4 نکته در مورد چسب پازل

  • چسب پازل باید روی پازل استفاده شود.
  • این چسب باید دور از دسترس کودکان قرار گیرد.
  • از هیچ چسبی جز چسب پازل برای چسباندن پازل استفاده تشود، زیرا سایر چسب‌ها دارای مواد نفتی بوده، رنگ و جلای پازل را از بین میبرند.
  • چسب نواری هیچ قدرتی در نگهداشتن قطعات پازل کنار هم ندارد بلکه باعث میشوند طرح زمینه خراب یا کنده شود.

بهترین مارک چسب پازل

چسب پازل رونزبرگر بهترین مارک چسب پازل در بین محصولات اختصاصی پازل میباشد. این چسب حدودا 2 تا 3 سال از پازل شما محافظت میکند. چسب رونزبرگر علاوه بر براق کردن و محکم سازی پازل، به عنوان یک روکش محکم از پازل شما محافظت میکند.

برای مشاهده و خرید چسب پازل کلیک کنید.

مزایای استفاده از چسب پازل

از جمله مزایای چسب پازل این است که:

  • به پازل شما درخشندگی و شفافیت میدهد.
  • رنگ و دوام پازل را افزایش میدهد.
  • میتوانید با این روش پازل خود را تبدیل به یک تابلوی زیبا و خاطره انگیز کنید.
  • چسب پازل هیچ اثری از خود بجای نمیگذارد زیرا هیچ رنگ و حجمی ندارد.
  • مدت زمان خشک شدن این چب‌ها یک الی دو ساعت میباشد.

 

برای مشاهده و خرید پازل آسان کلیک کنید.

 

جایگزین چسب پازل

جالب است بدانید که برای چسباندن پازل، میتوانید از رزین هم کمک بگیرید. رزین یک مایع شفاف است که قابلیت اشتعال زایی بالایی دارد. برای این که از رزین استفاده کنید باید پازل خود را در یک باکس (جعبه) قراردهید. شاید با خود بپرسید که چرا جعبه؟ باید در پاسخ بگوییم که قرار است پازل شما در رزین غوطه ور باشد. دقت داشته باشید که پازل را در هر جعبه ‌ای بگذارید ، همان را باید استفاده کنید. چون رزین و پازل و جعبه بهم میچسبند.

جایگزین-چسب-پازل

کلام کوالا‌پازل

پیشنهاد کوالا‌پازل به شما برای چسباندن پازل، استفاده از چسب مایع پازل میباشد. این چسب به دلیل داشتن کمترین دردسر و راحت بودن در هنگام استفاده بسیار کاربردی تر بوده و شما را زودتر به هدفتان میرساند. برای خرید چسب پازل باید به فروشگاه‌های معتبر از جمله کوالا‌پازل مراجعه کرده و چسب را خریداری کنید.

منبع: کوالاپازل

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *