چگونه پازل را قاب کنید؟ نحوه قاب کردن پازل با 4 حرکت

اگر میخواهید یاد بگیرید چگونه پازل را قاب کنید پیشنهاد میکنیم این مقاله را با دقت بخوانید. چرا که ما در این مقاله میخواهیم درباره چگونه پازل را قاب کنید؟

نحوه قاب کردن پازل با 4 حرکت و چگونگی نصب پازل بروی دیوار توضیح دهیم. اگر به این مرحله رسیدید که میخواهید درباره نحوه قاب کردن پازل چیزی بدانید باید به شما تبریک بگوییم چرا که شما یکی از علاقه مندان پروپاقرص پازل هستید.

 

(برای مشاهده و خرید انواع پازل دفرمه جدید کلیک کنید)

 

نحوه قاب کردن پازل، چگونه پازل را قاب کنیم؟ با 4 حرکت

حل کردن کامل پازل

در ابتدای کار باید پازل را درست و بدون هیچگونه اشتباه کامل کنید. هر قطعه سرجای خودش! برای حل پازل باید از روش‌های مناسب استفاده کنید. همچنین باید پازل روی سطحی صاف و بدون ناهمواری ساخته شود. هر پستی و بلندی زیر قطعات آن، در پروسه قاب کردن پازل اختلال ایجاد میکند.

اندازه گیری ابعاد، سایز و ضخامت پازل

باید بدانید که اغلب پازل‌ها ابعاد، سایز و تعداد تکه را روی بسته بندی خود مینویسند. اما اگر پازلی داشتید که این اطلاعات را نداشت، باید خودتان دست بکار شوید. پازل با توجه به جنسی که از آن ساخته شده، دارای ضخامت‌های مختلف میباشد. مثلا ضخامت پازل چوبی از ضخامت پازل مقوایی بیشتر است. ضخامت پازل‌ها عموما از 3 تا 10 میلیمتر بوده و بسته به جنس آن‌ها متغیر است.

 

(برای مشاهده و خرید انواع پازل حیوانات فانتزی کلیک کنید)

 

چگونه-پازل-را-قاب-کنید؟

چسباندن پازل

این مرحله یکی از اصلی ترین و مهم ترین مراحل قاب کردن پازل میباشد. برای نصب پازل بروی دیوار ابتدا باید پازل را منسجم کنید یعنی آن را بچسبانید. 6 نوع چسب متفاوت برای چسباندن پازل وجود دارد از جمله:

برای مشاهده مقاله ای کامل راجب چسب پازل کلیک کنید.

1- استفاده از چسب پازل

این چسب اکثرا در بسته بندی استوانه ای شکل میباشد که بعد از برداشتن درپوش آن سر ابری شکل آن را میبینید. با قراردادن این سر ابری شکل و فشرده بدنه ی چسب، چسب از قسمت ابری خارج میشود و شما میتوانید آن را در همه قسمت‌های پازل بصورت یکنواخت پخش کنید.

2- استفاده از چسب شیشه ای

شما میتوانید با استفاده از چسب پهن یا چسبهای نواری باریکتر پازل را بچسبانید، دقت داشته باشید که ضخامت این چسب بسیار مهم و حیاتی می‌باشد، چراکه اگر نازک باشد برای نصب پازل بروی دیوار به مشکل بر میخورید.

3- استفاده از رزین

رزین ماده ای شفاف و بی رنگ میباشد که ماهیت‌ها و ساختارهای متفاوتی دارد. این ماده بهترین جایگزین برای چسب پازل میباشد. باید توجه داشت که درون چسب پازل درصدی بالایی از رزین نیز وجود دارد اما با فرمول ساخته پیشرفته تر. ترجیح شما برای نصب پازل بروی دیوار و انتخاب چسب برای چسباندن پازل، چسب پازل باشد تا رزین چرا که رزین برای آماده سازی نیازمند شرایط و درصد مخلوط کردن مواد با هم میباشد. نسبت معینی از رزین و هاردنر باهم یکدیگر پازل شما را میچسباند؛ کم و زیاد شدن آن ممکن است پازل شما را خراب کند.

 

برای درک بهتر این مقاله میتونید به مقاله چجوری پازل را به دیوار بزنیم؟ 3 روش نصب پازل روی دیوار مراجعه کنید.

 

4- استفاده از جلد چسبی

یکی از روشهای ساده برای چسباندن پازل، جلد چسبی میباشد که میتوان گفت بی دردسر ترین روش برای چسباندن پازل است. دقیقا عین زمانی که میخواهید یک کتاب را جلد کنید. همه در دوران مدرسه از جلد چسبی برای جلد کردن کتابهایمان استفاده کرده ایم. برای نصب پازل بروی دیوار ابتدا پازل را بگردانید و سپس پشت پازل را با استفاده از جلد چسبی و یک کاردک بچسبانید.

5- استفاده از چسب پودری

برای استفاده از چسب پودری پازل ابتدا باید آن را در آب حل کنید. توجه داشته باشید که به هیچ وجه آب را روی چسب پودری نریزید بلکه پودر باید درون آب ریخته شود. محلول بدست آمده را روی پازل بریزید و با یک کاردک محلول را در سطح پازل پخش کنید. مراقب باشید که این حرکت را در یک جهت انجام دهید. بعد از 2 ساعت چسب به پازل نفوذ کرده و قطعات را متراکم به یکدیگر میچسباند.

نکته قابل توجه در هر قسمت این است که باید حواستان باشد هیچگونه گردوخاک، پرز و آلودگی روی سطح پازل نباشد.

نحوه-قاب-کردن-پازل-با-4-حرکت

انتخاب قاب مناسب برای پازل

برای انتخاب کردن قاب مناسب، باید ابتدا به جنس و سپس وزن پازل توجه کنید. عموما پازل‌های چوبی وزن سنگین ترین نسبت به پازل‌های مقوایی دارند بنابراین قابی که بتواند این وزن را تحمل کند انتخاب کنید. نکته قابل توجه دیگر آن که باید طرح و رنگ قاب با تصویر پازل همخوانی داشته باشد. مثلا پازلهای کلاسیک قاب‌های کلاسیک میخواهد.

 

برای شناخت 6 شرکت تولید کننده پازل در جهان کلیک کنید.

 

کلام کوالا‌پازل

در مقاله بالا در مورد چگونه پازل را قاب کنید؟ نحوه قاب کردن پازل با 4 حرکت توضیح مختصری دادیم. در کلام آخر باید بگوییم کوالا‌پازل قادر به قاب کردن پازل‌های شما عزیزان نیست ولی محصول چسب پازل را موجود داشته و در اختیار شما میگذارد که شما عزیزان میتوانید جهت خرید آن به فروشگاه کوالا‌پازل مراجعه کنید.

 

منبع: کوالاپازل

درباره کوالاپازل

کوالا‌پازل برای افزایش سطح آرامش و سرگرمی محصولاتی را به درجه کیفیت عالی تولید میکند که در ادامه به توضیحاتی مختصر درباره آن‌ها میدهیم:

پازل-با-تکه-متفاوت-کوالاپازل

پازل‌های دفرمه: دسته‌ای از محصولات کوالا‌پازل که شکل قالب آن دفرمه میباشد.

پازل-حیوانات-دفرمه

پازل‌های شانسی: محصولاتی که طرح آن‌ها رندوم و برحسب شانس شماست.

پازل-شانسی-کوالاپازل

پازل‌های سفارشی: مجموعه‌ای از قالب‌ها که عکس‌های شما را به پازل تبدیل میکند.

اگر میخواهید یاد بگیرید چگونه پازل را قاب کنید پیشنهاد میکنیم این مقاله را با دقت بخوانید. چرا که ما در این مقاله میخواهیم درباره چگونه پازل را قاب کنید؟ نحوه قاب کردن پازل با 4 حرکت و چگونگی نصب پازل بروی دیوار توضیح دهیم. اگر به این مرحله رسیدید که میخواهید درباره نحوه قاب کردن پازل چیزی بدانید باید به شما تبریک بگوییم چرا که شما یکی از علاقه مندان پروپاقرص پازل هستید.

بازی فکری کودکانه: محصولاتی فکری و خلاقانه با توجه به نیازهای خاص کودکان

پازل کودکان آسان

اگر نکته ای هست که این مقاله رو کاملتر میکنه یا سوالی درون ذهن شماست، اون رو با ما درمیون بگذارید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *